©2015 | Algemene voorwaarden | Ontwerp
Vestiging Veenendaal
Vendelier 2-B
3905 PA Veenendaal
Postadres
Vendelier 2-B
3905 PA Veenendaal
Als ondernemer ben je verplicht een goede en betrouwbare bedrijfsadministratie te voeren. Bij het voeren van de bedrijfsadministratie komt vaak meer kijken dan enkel de facturen verzamelen. Er gaat (veel) kostbare tijd in zitten die je als ondernemer liever anders besteed. Het is afhankelijk van de grootte van je onderneming, hoe je de administratie het beste kunt inrichten.
Onze diensten op het gebied van administratie bestaan uit:
Hoe de administratie het beste ingericht kan worden is afhankelijk van de omvang van de onderneming. Een thuiskapper voert een hele andere administratie dan een restaurant. Door samen te kijken naar de mutaties en transacties die er plaatsvinden kan worden bepaald welk administratiepakket hier het beste op aansluit. Ook wanneer je bij je vorige accountant gebruik maakt van een ander pakket, kan de administratie eventueel overgezet worden naar het pakket wat wij gebruiken.
Wil je de administratie aan ons uitbesteden of juist zelf voeren, het kan beide. Als je administratie dusdanig klein is kan je ervoor kiezen om het zelf geheel in eigen beheer te voeren, bijvoorbeeld in Excel, met hulp van ons. Beschik je zelf niet over de kennis, dan heeft dit niet onze voorkeur. Je kan er dan voor kiezen om de administratie in ons pakket te verwerken, dan hebben wij ook toegang tot de administratie en kunnen je hierbij adviseren en helpen. Maar het is ook mogelijk om het geheel aan ons uit te besteden. Ook dan kan je zelf nog wel een aandeel hebben door er bijvoorbeeld voor te zorgen dat alles digitaal is aangeleverd, maar je kan het ook aanleveren in de figuurlijke schoenendoos. Waar heb jij behoefte aan en wat zijn je wensen, dan kijken wij hoe wij hier in kunnen voorzien.
Naast het boekhoudpakket waar je de administratie in verwerkt is het aan te raden om bij je gehele administratiesysteem stil te staan. Heb je al nagedacht over de inrichting van je administratie, wil je de omzet per categorie uitgesplitst hebben of is er maar één omzetsoort? Maar ook hoe verzorg je de administratie, van het binnenkomen van de facturen, tot het betalen en het verwerken ervan, en wanneer doe je dit? Enige regelmaat in je administratie werkzaamheden is aan te raden. Wij hebben hier een aantal tips voor en helpen je hier graag mee.
Wij hebben ervaring met meerdere boekhoudpakketten. Veel werken wij bijvoorbeeld met het online boekhoudpakket Twinfield. Het voordeel van een online softwarepakket is dat het altijd inzichtelijk is. Ook als de administratie volledig uitbesteed is aan ons, is het mogelijk om met een eigen inlog altijd en overal inzicht in de cijfers te hebben. Daarnaast gebruiken wij ook software voor het scannen en herkennen van de facturen. Deze facturen kunnen via de boeking in de administratie opgezocht worden. Zo kan de administratie ook als naslagwerk worden gebruikt en hoef jij (en wij) niet terug te zoeken in de stapel papieren. Waardoor wij op efficiënte manier de administratie kunnen doornemen en ons dossier kunnen vormen bij het samenstellen.
Geen enkele ondernemer wil dat de facturen onbetaald blijven. Daarom is een goed debiteurenbeheer geen overbodige luxe. Door gebruik te maken van professioneel administratiesoftware is al een grote stap gezet. Maar ook als je hier geen gebruik van maak zijn er een aantal tips die hierbij kunnen helpen. Als eerste is een actuele administratie van belang, zorg dat je zo snel mogelijk factureert, maak vooraf afspraken over de betalingstermijn. Mocht betaling uitblijven, stuur een herinnering of zoek contact met de debiteur. Bij deze stappen kunnen we je ondersteunen maar ook als er nog verdere stappen nodig zijn.
©2015 | Algemene voorwaarden | Ontwerp